Informacje Powiatowe
Ostrzeżenie przed wystąpieniem ekstremalnych opadów deszczu
W związku z nadciągającym nad Polskę frontem atmosferycznym powodującym wzrost ryzyka wystąpienia ekstremalnych zjawisk atmosferycznych w postaci burz, silnych opadów deszczu i lokalnych podtopień, bardzo proszę zwracać uwagę i nie lekceważyć alertów Rządowego Centrum Bezpieczeństwa wysyłanych do mieszkańców zagrożonych terenów.
Pomimo tego, że obecnie na Mazowszu nie są przewidywane intensywne deszcze i ekstremalne warunki pogodowe, nie są wykluczone lokalne podtopienia. Rekomendujemy zabezpieczenie swojego majątku przed ewentualnym zniszczeniem.
Dbajmy o swoje bezpieczeństwo !
Biuro ds. Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa
Starostwa Powiatowego w Gostyninie
- Witold Modrzejewski
- Odsłony: 160
W dniu 7 września br. mieszkańcy Gostynina mieli wyjątkową okazję wziąć udział w kolejnej edycji Narodowego Czytania, która odbyła się pod Patronatem Honorowym Pary Prezydenckiej. Tegoroczną pozycją był dramat romantyczny „Kordian’’ Juliusza Słowackiego, a wydarzenie odbyło się w Sali Kolumnowej Zamku Gostynińskiego w godzinach 10:00-12:00. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Miejską Bibliotekę Publiczną im. Jakuba z Gostynina pod Patronatem Burmistrza Gostynina Pani Agnieszki Korajczyk-Szyperskiej. Wydarzenie otworzyła Dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej Pani Marzena Ligocka. Następnie Burmistrz Miasta Gostynina Pani Agnieszka Korajczyk-Szyperska odczytała list od Pary Prezydenckiej - Andrzeja Dudy i Agaty Kornhauser-Duda.
Wśród czytających "Kordiana" była Burmistrz Miasta Gostynina Pani Agnieszka Korajczyk-Szyperska, zastępca Burmistrza Pani Anna Wilińska, Przewodniczący Rady Miejskiej w Gostyninie Krzysztof Klejna, Radna Rady Miejskiej w Gostyninie Pani Katarzyna Bryłka. Starostwo Powiatowe w Gostyninie reprezentował Pan Grzegorz Raciborski Kierownik Biura Zarządu i Rady Powiatu, Gostyniński Klub Poetycki reprezentowały: Radna Rady Miejskiej w Gostynina Pani Urszula Pieniążek, Pani Zenona Radzka i Pani Anna Bronikowska. Jako pierwszy wystąpił zespół Shalom w składzie: Weronika Węglewska, Maria Florczak i Gabriela Ostrowska ze wsparciem przyjaciół: Weroniki Wiktorskiej, Klaudii Tyszkiewicz i Michaliny Kosmalskiej. W akcie trzecim wystąpiły: Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 1 w Gostyninie Pani Magdalena Andrzejczak, Dyrektor Gostynińskiego Centrum Edukacyjnego Pani Anna Szulczewska, nauczycielki ze szkół podstawowych z terenu Gostynina- Pani Monika Majewska, Pani Agnieszka Cichosz, Pani Oksana Różycka, Pani Dobrosława Bembenista, Pani Magdalena Korytkowska, Pani Katarzyna Pruszyńska, bibliotekarki ze szkół: Pani Anna Latoszek, Pani Magdalena Broda, Pani Dorota Majchrzak. Wśród czytających byli min : uczniowie Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Gostyninie, uczniowie Gostynińskiego Centrum Edukacyjnego oraz Zespołu Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Gostyninie a także uczniowie ze Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Armii Krajowej w Gostyninie oraz Szkoły Podstawowej Nr 5 im. Księcia Mazowieckiego Siemowita IV w Gostyninie. Ostatnia scena została przeczytana przez Chór Miejski Arce Cantores pod dyrygenturą Michała Pilichowicza i akompaniamencie Dominika Dymowskiego. Chór uświetnił wydarzenie koncertem pieśni patriotycznych, który rozpoczęli od „Pieśni Konfederatów Barskich”, autorstwa Juliusza Słowackiego. Jako narrator wystąpił- Adam Migdalski.
.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 189
Wydział Komunikacji w Gostyninie znajduje się przy ulicy 3 Maja 43B. Do obowiązków tego ważnego ogniwa Starostwa Powiatowego w Gostyninie należy min: wydawanie decyzji o nadaniu numerów identyfikacyjnych pojazdów, kierowanie pojazdów na badania techniczne oraz wpisywanie do dowodu rejestarcyjnego, terminu badania technicznego, generowanie profilu kandydata na kierowcę, wydawanie prawa jazdy i międzynarodowego prawa jazdy.
Rejestracja Pojazdów.
W miesiącu sierpniu:
– przerejestrowano i zarejestrowano ponad 595 pojazdów,
– wydano 603 dowodów rejestracyjnych stałych,
– przyjęto i odnotowano 503 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,
– wyrejestrowano 50 pojazdów na stałe,
– czasowo wyrejestrowano 10 pojazdów.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywanie i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 300 szt.
Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 36 zawiadomień o wszczęciu postepowania i wydano 29 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu.
Przygotowano i przekazano do Wydziału Finansowego 94 ostateczne decyzje za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu.
Przygotowano i przekazano do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku 2 odwołania od decyzji za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu wraz z autami.
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
– wydano 136 praw jazdy,
– wydano 3 pozwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi,
– wydano 68 profili kandydata na kierowcę i 26 profili kierowcy zawodowego,
– wykonano 19 wyroków sądowych i zatrzymań praw jazdy,
Sprawy pozostałe.
- przesłano do sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o przekazanie informacji o uprawomocnieniu postanowienia o przepadku pojazdu VW Passat,
- dokonano wyceny pojazdu marki Opel Corsa przejętego na własność Powiatu Gostynińskiego i przeprowadzono procedurę jego likwidacji poprzez przekazanie do stacji demontażu w związku ze złym stanem technicznym,
- przesłano do właściwych organów rejestracji wnioski o udostępnienie danych o właścicielach 2 pojazdów nieodebranych z parkingu,
- przesłano do Komendy Policji w Gostyninie prośbę o przekazanie dowodów zabezpieczonych w trakcie wydawania dyspozycji usunięcia w/w 2 pojazdów,
- zlecono wycenę pojazdu,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych
w miesiącu czerwcu 2024 roku,
- przeprowadzono kontrolę 2 przedsiębiorców posiadających zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania w/w dokumentów,
- udzielono Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o 1 przedsiębiorcy w zakresie wydanych uprawnień do wykonywania transportu drogowego i posiadanych pojazdów,
- wezwano 1 przedsiębiorcę do przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków do prowadzenia dalszej działalności w zakresie transportu drogowego,
- wydano 3 zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego oraz 3 wypisy do zezwoleń,
- wydano 1 zaświadczenie i 3 wypisy do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
- Przygotowano przesłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwóm przedsiębiorcom prowadzącym stacje kontroli pojazdów na terenie powiatu gostynińskiego.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 131
Tegoroczne Święto plonów w Gminie Gostynin w dniu 7.09.2024 r. rozpoczęło się uroczystą Mszą Świętą, którą odprawił Ks. Dariusz Skoczylas, proboszcz Parafii pw. św. Kazimierza w Lucieniu a ks. Kan. Andrzej Rutkowski współuczestniczył w koncelebracji. Rolnicy, władze samorządowe wraz z mieszkańcami Gminy Gostynin oraz z zaproszonymi gośćmi mieli okazję wspólnie świętować zakończenie żniw, podtrzymując tradycje i obrzędy związane z tym czasem. Dożynki jako uroczystość o wieloletniej tradycji są symbolem szacunku dla ciężkiej pracy rolnika oraz stanowią wyraz wdzięczności za jego codzienne zmagania.
Gospodarzami Dożynek była Wójt Gminy Gostynin Pani Renata Kędzierska oraz Przewodniczący Rady Gminy Gostynin Pan Kamil Balcerzak. W Dożynkach wzięli udział min.: Posłanka na Sejm RP Pani Wioletta Kulpa, Dyrektor Mazowieckiego Urzędu Województwa Mazowieckiego - Delegatura w Płocku Pan Bogdan Banaszczak, Przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin Pani Tatiana Woźnicka, Burmistrz Miasta Gostynina Pani Agnieszka Korajczyk-Szyperska, Kierownik Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Pan Arkadiusz Boruszewski, Kierownik Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Gostyninie Pani Ewa Ambroziewicz, mieszkańcy Gminy Gostynin, przedstawiciele kół Gospodyń Wiejskich z terenu powiatu gostynińskiego, zaproszeni goście.
Powiat Gostyniński reprezentował Starosta Gostyniński Andrzej Krzewicki oraz Przewodniczący Rady Powiatu Gostynińskiego Pan Marian Pagórek. Starosta Gostyniński w imieniu samorządu powiatowego oraz jego mieszkańców złożył rolnikom najserdeczniejsze podziękowania za tegoroczne plony, dzięki którym pomimo suszy oraz niesprzyjających warunków nie zabraknie dla nikogo chleba. Starosta podkreślił również wieź z mieszkańcami Gminy Gostynin z której pochodzi oraz w której miał zaszczyt pełnić obowiązki wieloletniego Radnego Gminy Gostynin, Radnego Powiatu Gostynińskiego a teraz obowiązki Starosty. Starosta podkreślił również, zaangażowanie rolników, dla któych codzienny trud to wyraz poszanowania tradycji, umiłowania rodzimej ziemi, poczucia patriotyzmu i odpowiedzialności za byt wszystkich Polek i Polaków.
Święto plonów było okazją do integracji gminnej społeczności, która po uroczystej mszy świętej przemaszerowała w barwnym korowodzie ulicami Lucienia. Starostami tegorocznych dożynek byli Państwo Jolanta Sarniak oraz Dariusz Czubak, którzy wraz z asystentami Panią Anetą Czerwińską oraz Radosławem Broda, przekazali na ręce Wójt Gminy Gostynin Pani Renaty Kędzierskiej bochny chleba, po czym nastąpiło tradycyjne dzielenie się chlebem uczestników dożynek. Po ceremonii nastąpiły okoliczne wystąpienia i przemówienia zaproszonych gości oraz odczytano listy skierowane do rolników od Posłanki na Sejm RP Anny Cicholskiej oraz Posłanki na Sejm RP Marii Koźlakiewicz.
Kolejnym punktem obchodów było wręczenie honorowych odznaczeń „Zasłużony dla rolnictwa”. W ceremonii uczestniczyli: Pani Tatiana Woźnicka przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin, Wójt Gminy Gostynin Pani Renata Kędzierską oraz Przewodniczący Rady Gminy Pan Kamil Balcerzak. Nagrodzeni rolnicy to: Daniel Andrzejczak, Radosław Broda, Wiktor Imbirczyk, Przemysław Kodłubaj, Grzegorz Koza, Kamil Marszałek, Tomasz Matecki, Arkadiusz Pawlak, Jolanta Sarniak, Przemysław Sobolewski, Maciej Szkopiński.
Na uczestników dożynek czekały piękne stoiska Kół Gospodyń Wiejskich z terenu gminy Gostynin z tradycyjnymi smakołykami, które przygotowały Panie. Organizatorzy dokonali rozstrzygnięcia konkursu na najpiękniejszy wieniec dożynkowy. Pierwsze miejsce zajęło KGW Nasza Wieś Sokołów, drugie miejsce Sołectwo Halinów a trzecie miejsce KGW Koziczanki Kozice, pozostałe wieńce otrzymały wyróżnienia. Dodatkowo rozstrzygnięto konkurs na najlepszą nalewkę dożynkową. Ciekawym punktem było rozstrzygnięcie konkurs „Segregujesz-Zyskujesz-Sadzonka za baterie”. Każdy chętny mieszkanie Gminy Gostynin, mógł przynieść od 10 do 20 zużytych baterii za które otrzymał 1 sadzonkę a powyżej 20 baterii otrzymał 2 sadzonki.
Podczas dożynek dla gości zaprezentowały się zespoły: Szkolny Zespół Pieśni i Tańca „Promyki Lucienia”, Gminny Chór VOX CORDIS, Dziecięcy Zespół Pieśni i Tańca „SOLEC”, Mażoretki LIBRA Gostynin, Gminna Orkiestra FOXODEON. Gwiazdą wieczoru był zespół DEFIS a zabawę taneczną poprowadził Zespół ORFEO.
Dla najmłodszych przygotowano bezpłatną strefę zabaw i animacji a na uczestników obchodów czekała strefa gastronomiczno-handlowa.
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 225
- Aleksandra Buława
- Odsłony: 152