Informacje Powiatowe

         

        1a Copy        Tegoroczne Święto plonów w Gminie Gostynin w dniu 7.09.2024 r. rozpoczęło się uroczystą Mszą Świętą, którą odprawił Ks. Dariusz Skoczylas, proboszcz Parafii pw. św. Kazimierza w Lucieniu a ks. Kan. Andrzej Rutkowski współuczestniczył w koncelebracji. Rolnicy, władze samorządowe wraz z mieszkańcami Gminy Gostynin oraz z zaproszonymi gośćmi mieli okazję wspólnie świętować zakończenie żniw, podtrzymując tradycje i obrzędy związane z tym czasem. Dożynki jako uroczystość o wieloletniej tradycji są symbolem szacunku dla ciężkiej pracy rolnika oraz stanowią wyraz wdzięczności za jego codzienne zmagania.

     Gospodarzami Dożynek była Wójt Gminy Gostynin Pani Renata Kędzierska oraz Przewodniczący Rady Gminy Gostynin Pan Kamil Balcerzak. W Dożynkach wzięli udział min.: Posłanka na Sejm RP Pani Wioletta Kulpa, Dyrektor Mazowieckiego Urzędu Województwa Mazowieckiego - Delegatura w Płocku Pan Bogdan Banaszczak, Przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z Departamentu Hodowli i Ochrony Roślin Pani Tatiana Woźnicka, Burmistrz Miasta Gostynina Pani Agnieszka Korajczyk-Szyperska, Kierownik Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Pan Arkadiusz Boruszewski, Kierownik Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Gostyninie Pani Ewa Ambroziewicz, mieszkańcy Gminy Gostynin, przedstawiciele kół Gospodyń Wiejskich z terenu powiatu gostynińskiego, zaproszeni goście.
        Powiat Gostyniński reprezentował Starosta Gostyniński Andrzej Krzewicki oraz Przewodniczący Rady Powiatu Gostynińskiego Pan Marian Pagórek. Starosta Gostyniński w imieniu samorządu powiatowego oraz jego mieszkańców złożył rolnikom najserdeczniejsze podziękowania za tegoroczne plony, dzięki którym pomimo suszy oraz niesprzyjających warunków nie zabraknie dla nikogo chleba. Starosta podkreślił również wieź z mieszkańcami Gminy Gostynin z której pochodzi oraz w której miał zaszczyt pełnić obowiązki wieloletniego Radnego Gminy Gostynin, Radnego Powiatu Gostynińskiego a teraz obowiązki Starosty. Starosta podkreślił również, zaangażowanie rolników, dla któych codzienny trud to wyraz poszanowania tradycji, umiłowania rodzimej ziemi, poczucia patriotyzmu i odpowiedzialności za byt wszystkich Polek i Polaków.

       Święto plonów było okazją do integracji gminnej społeczności, która po uroczystej mszy świętej przemaszerowała w barwnym korowodzie ulicami Lucienia. Starostami tegorocznych dożynek byli Państwo Jolanta Sarniak oraz Dariusz Czubak, którzy wraz z asystentami Panią Anetą Czerwińską oraz Radosławem Broda,  przekazali na ręce Wójt Gminy Gostynin Pani Renaty Kędzierskiej bochny chleba,  po czym nastąpiło tradycyjne dzielenie się chlebem uczestników dożynek. Po ceremonii nastąpiły okoliczne wystąpienia i przemówienia zaproszonych gości oraz odczytano listy skierowane do rolników od Posłanki na Sejm RP Anny Cicholskiej oraz Posłanki na Sejm RP Marii Koźlakiewicz.

         Kolejnym punktem obchodów było wręczenie honorowych odznaczeń „Zasłużony dla rolnictwa”. W ceremonii uczestniczyli: Pani Tatiana Woźnicka przedstawiciel Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi z  Departamentu  Hodowli i Ochrony Roślin, Wójt Gminy Gostynin Pani Renata Kędzierską oraz Przewodniczący Rady Gminy Pan Kamil Balcerzak. Nagrodzeni rolnicy to: Daniel Andrzejczak, Radosław Broda, Wiktor Imbirczyk, Przemysław Kodłubaj, Grzegorz Koza, Kamil Marszałek, Tomasz Matecki, Arkadiusz Pawlak, Jolanta Sarniak, Przemysław Sobolewski, Maciej Szkopiński.

         Na uczestników dożynek czekały piękne stoiska Kół Gospodyń Wiejskich z terenu gminy Gostynin z tradycyjnymi smakołykami, które przygotowały Panie. Organizatorzy dokonali rozstrzygnięcia konkursu na najpiękniejszy wieniec dożynkowy. Pierwsze miejsce zajęło KGW Nasza Wieś Sokołów, drugie miejsce Sołectwo Halinów a trzecie miejsce KGW Koziczanki Kozice, pozostałe wieńce otrzymały wyróżnienia.  Dodatkowo rozstrzygnięto konkurs na najlepszą nalewkę dożynkową. Ciekawym punktem było rozstrzygnięcie konkurs „Segregujesz-Zyskujesz-Sadzonka za baterie”. Każdy chętny mieszkanie Gminy Gostynin, mógł przynieść od 10 do 20 zużytych baterii za które otrzymał 1 sadzonkę a powyżej 20 baterii otrzymał 2 sadzonki.

          Podczas dożynek dla gości zaprezentowały się zespoły: Szkolny Zespół Pieśni i Tańca „Promyki Lucienia”, Gminny Chór VOX CORDIS, Dziecięcy Zespół Pieśni i Tańca „SOLEC”, Mażoretki LIBRA Gostynin, Gminna Orkiestra FOXODEON. Gwiazdą wieczoru był zespół DEFIS a zabawę taneczną poprowadził Zespół ORFEO.

            Dla najmłodszych przygotowano bezpłatną strefę zabaw i animacji a na uczestników obchodów czekała strefa gastronomiczno-handlowa.

1a 2 Copy

3a Copy3 Copy4a Copy5 Copy

6 Copy

 

8 Copy

1 Copy

10 Copy

11 Copy

DSC 0685

 

12 Copy

13 Copy

14 Copy

 

15 Copy

16 Copy

17 Copy18 Copy

19 Copy

6b Copy

6c Copy

 

10b Copy

56 Copy

20 Copy21 Copy22 Copy

24 Copy

25 Copy26 Copy27 Copy28 Copy29 Copy30 Copy32 Copy

33 Copy

38 Copy39 Copy41 Copy42 Copy43 Copy45 Copy

47 Copy49 Copy51 Copy

53 Copy

54 Copy

55 Copy

57 Copy58 Copy

59 Copy

60 Copy

61 Copy63 Copy70 Copy64 Copy62 Copy

65 Copy66 Copy

67 Copy68 Copy69 Copy

70 Copy

 

 DSC9775

Wydział Komunikacji w Gostyninie znajduje się przy ulicy 3 Maja 43B. Do obowiązków tego ważnego ogniwa Starostwa Powiatowego w Gostyninie należy min: wydawanie decyzji o nadaniu numerów identyfikacyjnych pojazdów, kierowanie pojazdów na badania techniczne oraz wpisywanie do dowodu rejestarcyjnego, terminu badania technicznego, generowanie profilu kandydata na kierowcę, wydawanie prawa jazdy i międzynarodowego prawa jazdy.

Rejestracja Pojazdów.

W miesiącu sierpniu:

– przerejestrowano i zarejestrowano ponad 595 pojazdów,

– wydano 603 dowodów rejestracyjnych stałych,

– przyjęto i odnotowano 503 zawiadomienia o zbyciu pojazdu,

– wyrejestrowano 50 pojazdów na stałe,

– czasowo wyrejestrowano 10 pojazdów.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywanie i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 300 szt.

Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.

W danym okresie przygotowano i dostarczono 36 zawiadomień o wszczęciu postepowania i wydano 29 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu.

Przygotowano i przekazano do Wydziału Finansowego 94 ostateczne decyzje za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu.

Przygotowano i przekazano do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku 2 odwołania od decyzji za niedopełnienie obowiązku zgłoszenia zbycia pojazdu lub rejestracji pojazdu wraz z autami.

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

– wydano 136 praw jazdy,

– wydano 3 pozwolenia na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi,

– wydano 68 profili kandydata na kierowcę i 26 profili kierowcy zawodowego,

– wykonano 19 wyroków sądowych i zatrzymań praw jazdy,

Sprawy pozostałe.

  • przesłano do sądu Rejonowego w Gostyninie wniosek o przekazanie informacji o uprawomocnieniu postanowienia o przepadku pojazdu VW Passat,
  • dokonano wyceny pojazdu marki Opel Corsa przejętego na własność Powiatu Gostynińskiego i przeprowadzono procedurę jego likwidacji poprzez przekazanie do stacji demontażu w związku ze złym stanem technicznym,
  • przesłano do właściwych organów rejestracji wnioski o udostępnienie danych o właścicielach 2 pojazdów nieodebranych z parkingu,
  • przesłano do Komendy Policji w Gostyninie prośbę o przekazanie dowodów zabezpieczonych w trakcie wydawania dyspozycji usunięcia w/w 2 pojazdów,
  • zlecono wycenę pojazdu,
  • rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych

w miesiącu czerwcu 2024 roku,

  • przeprowadzono kontrolę 2 przedsiębiorców posiadających zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne w zakresie spełniania wymogów będących podstawą do wydania w/w dokumentów,
  • udzielono Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o 1 przedsiębiorcy w zakresie wydanych uprawnień do wykonywania transportu drogowego i posiadanych pojazdów,
  • wezwano 1 przedsiębiorcę do przedstawienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków do prowadzenia dalszej działalności w zakresie transportu drogowego,
  • wydano 3 zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego oraz 3 wypisy do zezwoleń,
  • wydano 1 zaświadczenie i 3 wypisy do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.
  • Przygotowano przesłano zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli dwóm przedsiębiorcom prowadzącym stacje kontroli pojazdów na terenie powiatu gostynińskiego.

12

lisy1

tablica

Dofinansowanie w ramach Rządowego programu ,,Aktywna tablica”

Powiat Gostyniński otrzymał wsparcie finansowe w formie dotacji celowej w ramach Rządowego programu ,,Aktywna tablica” w 2024 r. Przyznane przez Wojewodę Mazowieckiego środki finansowe mają

na celu wsparcie szkół w zakupie nowoczesnych pomocy dydaktycznych, w tym interaktywnych monitorów dotykowych oraz innych urządzeń służących do wspomagania procesu dydaktycznego z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK).

Całkowita wartość zadania to 106 250,00 zł. Wysokość dotacji celowej z budżetu państwa  opiewa na kwotę 84 900,00 zł (80%), natomiast organ prowadzący zapewnia wkład własny

w wysokości 21 350,00 zł (20%).

W ramach Rządowego programu wsparciem finansowym zostaną objęte następujące placówki:

- Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Gostyninie

- Szkoła Podstawowa Specjalna w Mocarzewie w Zespole Szkół i Placówek Specjalnych  w Mocarzewie

- Technikum w Gostyninie w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Gostyninie

- Liceum Ogólnokształcące w Gostyninie w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie  w Gostyninie

- Technikum w Gostynińskim Centrum Edukacyjnym

Głównym celem programu jest umożliwienie wykorzystania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli.

 

tablica1